maandag 7 oktober 2013

Eigen ontwerp

Sinds een aantal jaren werk ik voor een cursusbureau, zwangerschapscursussen. Daar is het allemaal mee begonnen. Eerst deed ik dit voor Evean, en dat ging later over naar de GGD. In de loopder tijd is het steeds meer geworden en uitgebreider. Ook kreeg ik er collega's bij. Allemaal erg gezellig en nog steeds heel leuk om te doen.
Dat ik achter een bureau zou gaan werken, dat had ik nooit gedacht.
Ik ben namelijk van huis uit ziekenverzorgster, en dat is een geweldig vak. Helaas moest ik dat opgeven en toen ben ik bij de cursussen terecht gekomen. Zo kwam ik van de bejaarden die ik altijd met veel liefde heb verzorgd terecht bij nieuw verwacht leven.
Op een gegeven moment werd het tijd dat ik samen met mijn 2 collega's een eigen ruimte kreeg. Dan zouden we eindelijk bij elkaar zitten en niet meer verdeeld. Werkt toch wel een stuk prettiger. Wij zorgen met elkaar voor de planning van prenatale cursussen en informatiebijeenkomsten, en daarbij cursussen, lezingen en workshops over opvoed en opgroei ondersteuning.
Dat wij een eigen kamer kregen heb ik geroepen dat ik een quiltje zou maken voor het cursusbureau met de kleuren van de GGD. En nu is het dan eindelijk zover. Ik wilde graag de kleuren van de GGD waar ik werk gebruiken, aubergine met heldergroen

Dit is de stofkeus geworden

Het logo heb ik in 5 verschillende grootes uitgewerkt. Dit staat voor de verschillende leeftijden die cursussen volgen.

 Na deze een aantal keren op freezer papier te hebben getekend kon ik gaan knippen en plakken.
Zie hier het resultaat van mijn knip en plak werk.

Nu moest ik gaan bedenken hoe ik dit allemaal ging neerleggen. De keus voor de ondergrond was al gemaakt voor het knip en plakwerk. Ik had toch meer gemaakt als gedacht en heb er dus nog een groene rand aangezet. Een fat quarter bleek niet groot genoeg.

Uiteindelijk is dit het geworden. Na neerleggen, spelden en rijgen kan dan nu het apliceren beginnen. Niet echt een hobby van me, maar in dit geval wel de manier om het te maken. 

Bij het paarse logo rechts zie je een een heel klein logootje op zijn kop. Deze vebeeld een zwangere.

 Hier kun je al een beetkjje zien hoe hert moet gaan worden.
Wordt vervolgd.

Iedereen een hele fijne avond en bedankt voor het langskomen op mijn blog.

Groejes Jacqueline

3 opmerkingen:

  1. Wat wordt dit een mooi en speciaal quiltje! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat geweldig, een zelf ontworpen quilt, hij wordt nu al mooi, laat staan als hij klaar is. Succes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat wordt dit mooi, prachtig en vol symboliek! Sterkte/succes met appliceren!

    BeantwoordenVerwijderen