dinsdag 25 december 2012

Kerst 2012

En dan is het alweer kerst 2012. 
Mijn DH is gek op kerst. Het is echt ongelooflijk, hij zou zo een mini kerstmarkt kunnen beginnen. Want...alles is leuk, en afwisselen is ook leuk, vind mijn DH. Ik heb dit toch maar een halt toegeroepen en ik hoop dat hij komend jaar eens gaat bekijken wat er nog weg mag en wat er echt moet blijven. Uiteindelijk zal dat ruimte op zolder opleveren, hoop ik. Ik ben benieuwd of dat gaat lukken.
  Gelukkig liep ik tegen een leuk kerst panel aan en heb ervoor gezorgd dat deze nu in de kamer hangt. Dit tot groot plezier van DH. Tenslotte kun je dit nu wel hebben hangen, maar is de tijd ieder jaar toch ook beperkt dat je ervan geniet.

Bovenaan staat "12 days of Christmas"
en daar onder "My true love gave to me"

Jaren geleden ben ik ooit eens begonnen aan een patchwork voor de kerst. Ik was toen net begonnen en had het sterblok opgedeeld in 16 stukjes voor paper-piecing. Ik was toen nog niet erg bekend met hoe of wat je verder kon patchen. Ik had 2 blokken in elkaar en er lagen er nog 2 in 16 blokjes te wachten om tot een geheel te worden gemaakt. Dat heb ik van de week dan eindelijk gedaan en ik hield nog 4 stukjes over voor een klein sterretje. Ik heb alle stof die ik er voor had liggen tot het laatste stukje opgebruikt. En uiteindelijk was dit het resultaat.

De foto is niet heel geweldig, maar het geeft toch een indruk van het resultaat.

Ik wens iedereen een hele fijne feestdagen.

Jacqueline

3 opmerkingen:

  1. Wat is die kerstquilt leuk!!!! Fijne dagen en lekker genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat ben je weer ijverig geweest, mooie kerst quilt de sterren en het panel, fijne dagen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je panel is een mooierd! Je eerste quilt is prachtig! Ik wens je man sterkte met het afscheid nemen van zijn "lievelingen", ik hoop dat jij de nodige ruimte krijgt die je je wenst.
    Prettige Kerstdagen!

    BeantwoordenVerwijderen