zondag 24 maart 2013

Maart

 Afgelopen vrijdag heb ik een zussendag gehad in Voorburg. Dit was erg gezellig en ik heb heerlijk bij gekletst en natuurlijk ook gelachen en lekker gegeten met elkaar. Een quiche met broccoli, cashewnoten en camembert, voor herhaling vatbaar kan ik je vertellen. Ga ik vast ook eens zelf proberen te maken.
 Voor ik aan mijn zussendag begon ben ik eerst naar hun winkel gegaan. Jullie zullen het vast herkennen als ik zeg dat het altijd fijn is om een quiltwinkel binnen te stappen; het is een beetje thuiskomen. Ik heb volop genoten en lekker rond gekeken en ben heel goed geslaagd. Allereerst heb ik een mooi klosje garen gekocht van aurifil om te patchen en...... ik heb een achterkant gescoord voor mijn rose randjesquilt. Evy heeft hiervoor met me meegdacht en mee gezocht tussen al het moois dat er stond. Uiteindelijk heb ik dit gekocht. de kleine stukjes van de stof van de randjesquilt heb ik er even bovenop gelegd net als in de winkel.
 
 
Het voornemen is om in 2013 mijn beide randjesquilts, rose en blauw, te quilten. Ik houd jullie op de hoogte als ik er mee aan de slag ga, uiteraard.
 
Verder had ik op de beurs in Zwolle samen met haar weer een mooi borduurpatroon gekocht.
Saskia's Welkomlap heet het patroon. het laat zich raden wat dit is ;-) Het is meen ik in 45 talen het woord welkom. We waren beiden verliefd en kochten band om het op te borduren en ik kocht ook garen. Natuurlijk kon ik niet wachten tot later en ben inmiddels begonnen. Het is zo leuk om te doen, want een Welkom is vaak in 1 of 2 avondjes geborduurd.
 
 
Dit is het resultaat tot nu toe.
 
Fijne dag allemaal en dank je wel voor het langskomen.
groeten Jacqueline
 
 


1 opmerking:

  1. Ik ben het helemaal eens met jullie keuze voor je achterkant! Prachtige stof!
    Oei, dat is een mooi borduurwerk, heel origineel!

    BeantwoordenVerwijderen