woensdag 8 februari 2012

Kippen - chickens

Een dag of tien geleden ben ik begonnen aan een kippen quilt. Deze had ik bij Jacqueline gezien en was er helemaal verliefd op. Zo leuk, en zo het voorjaar. Dat wilde ik ook met mooie echte hollandse stofjes. Dus ik ben aan de gang gegaan.
Inmiddels ben ik 7 kippen en 2 eiermandjes verder. En... de kippies zitten in een hok. Er moet nog een rand omheen en dan natuurlijk nog quilten, maar de top schiet op.
About 10 days ago I started to make a `chicken/quilt`. I had seen this by a friend Jacqueline. And... I felt in love. So nice and so spring. I decieded that I also want to make this quilt with real dutch fabrics. So I started. And look there are 7 chickens now and 2 baskets for the eggs. The chickens became almost a wooden home.
The top needs a border and then it can be prepared for quilting.

Kippies en eitjes.
Chickens and eggs.

Ik ben lid van een quilt club en daar zijn we dit jaar begonnen om de pythagoras lute te maken. Heel leuk en verslavend om te doen. Het is paper piecing en goed uitkijken, want je moet er wel je hoofd bij houden.
I have a membership of a quiltclub. This year we decided to make the pythagoras lute. It´s very nice to make this quilt and it is really addictive. The pattern is paper piecing, but be careful and keep your wits.


Het begin - the beginning


De volgende stap - next step


Dit is waar ik nu ben, de volgende onderdelen liggen klaar om er aan gezet te worden.
This is this moment, the next parts are ready to make the next circle.

Tot de volgende keer
Till next time

Jacqueline

4 opmerkingen:

  1. Hallo Jacqueline,
    via een ander weblog kwam ik bij jou terecht. Gezellig om bij je te lezen. Mijn vraag is waar je het patroon van het kippenquiltje gekocht hebt, ik vind het erg leuk.
    Groeten, Janny
    jannywagenaar@live.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig, jacq, mooi hoor je kippenhok en je pythagoras is om te smullen!!!!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieffie je Pythagoras; wow! Doet me aan Escher denken maar dit is véééél mooier!
    Ik heb wel een plekkie op mijn hobbykamer voor die kippen van jou :) Kan ik er fijn naar kijken als ik zit te prutsen :)
    Vind 'em super!!!!!!!!!!!!!!!
    Liefs,
    Stel
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die kippen wat een lekker stel! Heerlijke Hollandse stofjes.
    Je Pythagoras groeit lekker, wat een feestje aan kleuren.
    Groetjes, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen