zondag 25 maart 2012

Randjes quilt / Border fabric

Ik ben gestart met een cursus om een randjes-quilt te maken. Het zijn blokken uit het boek "Golden Album Quilt" van Jinny Beyer. Het is een heel gepuzzel, goed kijken en heel precies werken. Niet altijd even makkelijk, maar aldoende gaat het steeds beter. Natuurlijk moet je altijd precies werken, maar als je stof gaat speiegelen dan wordt het weer heel anders precies werken. Het is echt heel leuk om te doen. In eerste instantie had ik een mooie randstof gekocht met als hoofdkleur rose.
Eénmaal met de cursus begonnen bleek dat ik deze stof niet kon spiegelen. Helaas dus niet zo goed gekocht door mij. Hierop besloot ik alsnog een randenstof van Jinny Beyer te kopen. Ik heb gekozen voor een stof met mooi blauw en bleek groen. Hiermee heb ik het dus druk gemaakt voor me  zelf, want ik ben met beide stoffen aan de gang gegaan, en met veel plezier. De bedoeling is dat er 4 kleine, 4 middel en 2 grote blokken gemaakt gaan worden. Op dit moment zijn de kleine blokken klaar in beide klueren.
I have started a course learning to make a quilt with border fabric. The blocks for this quilt came from the book "Golden Album Quilt"from Jinny Beyer. It is a lot of puzzeling, good looking and working exactly. Not always easy to do, aldo income going better. Of course you always have to work exactly, but with a border you have to reflect it is a different of working exactly. I really like to do it. At first I bought a border fabric with the main color rose.
Once I started the course I discovered the rose fabric could not be reflecting so well. I decided to bought another fabric. I chose a border fabric from jinny Beyer with a beautiful color blue and pale green. Now I made it busy for myself, because I started to make the blocks from both fabrics. It is so nice to do, I really like it. The intention is to make 4 small, 4 medium and 2 large blocks.


De 4 kleine blokken zijn inmiddels klaar in beide kleuren / stoffen.
The 4 small blocks are ready in both colors / fabrics.


Ik hoop vandaag de middel blokken te gaan voorbereiden. de malletjes zijn klaar, dus het stoeien met stof kan gaan beginnen.
Today I hope to prepare the medium blocks. The templates are ready so the struggling with fabrics can start.

Groeten / greetings,
Jacqueline

7 opmerkingen:

  1. Jacq, wat is dít móói!

    Liefs, Jeanne.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Via het blog van Jeanneke kom ik hier. Mooie blokken !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je weet het hé; blauw is mijn lievelingskleur. :)
    Nee hoor meid; ik hoop ooit zelf zover te komen
    Het is een secuur werk maat het loont. Het resultaat is prachtig. Leuk hé dat je zon mooi effect krijgt met stof. Doet me aan het grafische werk van Escher denken; wow!
    Liefs,
    Stel
    XXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mag ik u verblijden met een Award?
    My Liebster blog Award heb ik aan jou toegekend. Gewoon, omdat ik dat, en jouw blog uiteraard, leuk vind.

    Groetjes,

    Jeanne.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke blokken. Het is ook erg leuk om het resultaat bij verschillend kleurgebruik te zien.
    Groeten Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hello Jacqueline! Your quilt squares are beautiful. I love those shades of blue together; reminds me of Stella and her love for blue. :)

    Happy Spring to you!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieverd,,

    Je hebt al weer zoveel mooie juweeltjes gemaakt. Zet je die ook nog op je blog???
    Haha ik kom graag kijken...!
    Liefs,
    Stel
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen